براساس نتایج یک مطالعه ی جدید، کووید -19 و دیابت نوع 2 مسیرهای بیماریزایی مشترکی دارند

15 آوریل 2020 - افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری برای عفونت های باکتریایی، انگلی و ویروسی قرار دارند. تحقیقات جدید منتشر شده در Endocrine Review ، مجله جامعه غدد درون ریز ، نشان می دهد که چگونه تقاطع عفونت COVID-19 و دیابت نوع 2 ممکن است نیاز به رویکردهای جدیدی در درمان بیماران بستری داشته باشد.

نه تنها بیماری همه گیر جهانی COVID-19 پیامدهای فوری برای درمان دیابت نوع 2 دارد، بلکه آنطور که مطالعات پیشین نیز نشان داده اند افراد چاق در معرض خطر بیشتری برای عوارض ناشی از آنفولانزا قرار دارند، و چاقی به عنوان یک عامل مهم برای شدت بیماری COVID-19 مطرح است.

دکتر دانیل جی دراکر، نویسنده ی این مطالعه از، بیمارستان Mount Sinai ، در تورنتو گفت: ما به مرور چگونگی تلاقی پاتوفیزیولوژی دیابت و چاقی با زیست شناسی COVID-19 پرداختیم و مسیرها و مکانیسم های مشترک کلیدی مرتبط با توسعه و درمان دیابت نوع 2 را در این میان شناسایی کردیم. سلولهای ریه و روده مکانهای اصلی ورود و التهاب کروناویروس هستند. این سلول ها پروتئین های کلیدی مانند آنزیم 2 مبدل آنژیوتانسین (ACE2) و دیپپتیدیل پپتیداز -4 (DPP4) را بیان می کنند که در ایجاد دیابت نوع 2 نیز نقش دارند.

برای درک خطرات و فواید داروهای دیابت برای درمان بیماران مبتلا به عفونتهای شدید کروناویروس، باید مطالعات بیشتری انجام شود. این بیماری همه گیر اهمیت ارائه خدمات نوآورانه مراقبت از دیابت و ارتباط منظم بین مبتلایان به دیابت و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آنها را نشان می دهد.

این مطالعه با عنوان "عفونت های کروناویروس و مسیرهای مشترک دیابت نوع 2 با پیامدهای درمانی" ، قبل از چاپ به صورت آنلاین منتشر شد.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20200415/COVID-19-and-type-2-diabetes-have-shared-disease-pathways-study-finds.aspx